READING

Croazieră la apus în jurul Manhattan-ului

Unul dintre lucrurile care mi-a plăcut cel mai mult și care m-a relaxat cel mai tare în timpul excursii la New York de anul trecut, a fost apusul văzut de pe o barcă cu pânze.

După ce am ajuns să vizitez multe din obiectivele turistice faimoase și populare, am vrut să experimentez și ceva mai calm și mai liniștit. În documentarea pe care am făcut-o online am găsit ideea unui apus pe barcă, cu clădirile impunătoare ale Manhattan-ului în fundal și tare mi-a surâs ideea.

Plimbarea a durat aproximativ 2 ore, costă $55, iar numărul persoanelor permise pe barcă e în jur de 40, deci e relativ un cerc mai intim față de o plimbare cu feribotul, de exemplu, unde sunt sute de persoane. În timpul plimbării există și cash bar pe barcă în caz că vrei să te răsfeți cu un pahar de vin, un cocktail, sau o bere rece în timp ce soarele apune.

După o zi întreagă de alergat prin New York în toiul verii la 33 grade, plimbarea asta a fost modul perfect de a încheia o zi plină de umblat, văzut și vizitat locuri noi. A fost și prima mea plimbare pe o barcă cu pânze, și la un moment dat chiar am crezut că va trebui să înot până la mal din cauza faptului că barca era extrem de înclinată când pe-o parte, când pe alta. :))

yacht nyc

yacht

seara in manhattan

Plecarea se face din sudul Manhattan-ului, și continuă în larg, spre Statuia Libertății, urmând să se întoarcă după apusul soarelui. Astfel că am avut ocazia să mă bucur de lumina caldă a soarelui înainte de apus, de lăsarea serii, dar și de priveliștea spectaculoasă a New York-ului pe timp de noapte.

Pe o parte e Manhattan-ul, pe cealaltă New Jersey. Poduri, statui și insulițe. Vezi de toate în timpul celor 2 ore.

Plimbarea asta mi-a oferit cele mai frumoase imagini și unghiuri ale orașului, imagini pe care am încercat, pe cât posibil, să le redau în fotografiile de mai jos. Deși în mijlocul verii plimbarea pe străzile orașului nu e tocmai o plăcere (foarte cald, nebunie, trafic + mirosuri de toate felurile), escapada asta pe apă m-a făcut să înțeleg și să văd încă o dată cât de șarmant, special și unic e orașul acesta.

Cu vântul prin păr, stropi de apă sărată pe piele, și o briză răcoroasă, ne-am întors la țărm fresh și cu mult mai multă energie decât la plecare. Incredibil ce pot face 2 ore pe apă cu așa priveliști.

A fost o experiență de vis pe care aș repeta-o de fiecare dată când ajung la New York. Și pe care v-o recomand și vouă! 🙂

apus manhattan sua

lower manhattan usa

manhattan skyline

manhattan view

one world trade center usa

sunset view

manhattan by night

empire state building noaptea

Comments

Salut! Eu sunt Alina și de aproximativ un an și 6 luni de zile locuiesc în Statele Unite, unde am luat totul de la 0 încercând să îmi croiesc și să îmi găsesc drumul. Cred în vise împlinite, în oameni și mai cred că viața e un mix între muncă multă, noroc, momente și decizii cheie. Cred că poți găsi frumosul în aproape orice situație și poți învăța ceva de la fiecare persoană pe care o întâlnești. Mă bucur că ai ajuns aici și sper ca mai multe despre mine sper să afli din articolele pe care le scriu, articole care conțin mereu o bucățică din sufletul meu.

1. Ion Scutaru

28 ianuarie

Foarte fain, totul. Text, fotografii, blogul în sine. Un singur defect au pozele: sunt prea mici. La niște peisaje de arhitectură urbană duse către superlativ, cum sunt cele ale Lower Manhattan, mergeau poze la rezoluția „naturală” a unui DSLR cum e Canonul EOS 60D. 🙂
    Altfel, o postare magnifică. Mulțumesc! (iubesc New York-ul, în taină, din România…)

28 ianuarie

Nu vreau sa se incarce greu blogul, de aia incerc sa le tin mai mici. Dar de acord cu tine ca sunt si mai frumoase full resolution. 😀

Mersi! 🙂

2. Ion Scutaru

30 ianuarie

Cu plăcere. Așa e, nu e rău să se încarce blogul repede, dar se mai poate folosi un truc. La pozele relativ mici pui link-uri către poze full resolution, găzduite fie tot pe blog, fie în site-uri „buffer”. Amatorii de full res (yours truly included) vor fi astfel satisfăcuți și intri, totodată, pe un tărâm mai „profi” cu blogul.
    Repet, însă, chiar și așa, e un site fain și interesant. Unul din cele mai bine făcute pe care le găsești pe la românii noștri plecați peste gârlă. Mă bucur că am dat peste el și o să-l parcurg cu plăcere pe tot, lăsând și comentarii – sper să nu te plictisesc cu ele. Keep up the good work! 🙂 Will come again, gladly.

31 ianuarie

Hai ca ma uit ce trebuie sa fac sa le pun la resolutie mai mare. 🙂 Ma bucur mult ca iti place ce gasesti pe aici si iti multumesc mult pentru cuvintele frumoase! 🙂

3. Valentina

Hey,

Si eu te-am urmarit din umbra pana acum! Sper sa nu te lasi de scrisul pe blog!
    Foarte frumoase pozele din articol!

Te imbratisez,
    Valentina

31 ianuarie

Hey,

Multumesc frumos! Nu, nu ma las, promit! 🙂

O zi frumoasa!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *