READING

Cu feribotul spre Statuia Libertății

În cea de-a doua poveste despre New York vorbim și ne amintim despre simbolul Americii arhicunoscut de toată lumea – Statuia Libertății. Și completăm povestea și cu câteva cuvinte despre o plimbare cu feribotul în larg, de unde am putut admira zgârie-norii New York-ului în toată splendoarea lor. 🙂

Statuia Libertății

N-aș ști să vă spun de ce, dar primul obiectiv turistic pe care am vrut să-l vizităm când am ajuns în New York a fost Statuia Libertății. Ne-am achiziționat New York City Pass-ul și am văzut că plecările spre Statuia Libertății au loc din Battery Park.

Țin minte că am ajuns acolo în prima zi pe care o petreceam în New York pe la 8 dimineața și era deja o coadă formată din sute de oameni. Așa ne-am dat seama că va trebui să fim mult mai matinale de atât pentru a nu pierde jumătate de zi la coadă. Am schimbat planurile și am revenit la Statuia Libertății în cea de-a doua zi; am ajuns acolo fooooaaarte devreme așa că nu am pierdut deloc timp cu statul la cozi. Și am prins și o zi absolut superbă de vizitat unul din simbolurile cele mai faimoase ale Americii. 🙂

feribot statuia libertatii

vedere feribot

alina pe feribot

Statuia Libertății se află pe o insulă mică ce poartă numele de Liberty Island. Plimbarea către obiectiv se face cu un feribot care oprește la Statuie, după care are o a doua oprire pe o altă insuliță aflată foarte aproape de Liberty Island, Ellis Island. Cea din urmă reprezinta, din punct de vedere istoric, „poarta de acces” în Statele Unite al imigranților veniți aici cu sute de ani în urmă.

Noi am folosit NYC Pass-ul, dar dacă vreți să luați bilet separat costă (la data la care scriu articolul) 21$ care include și urarea în coroana Statuii. Noi nu am fost acolo pentru că pe vremea aceea trebuia rezervare de dinainte și noi nu am știut. Dar merită încercat, sunt convinsă că priveliștea de acolo de sus e de vis. 🙂

plimbare feribot

Statuia Libertății în depărtare

statuia libertatii new york city

Înainte să ajungem la statuie, mi-o imaginam ca fiind extrem de mare și impunătoare, însă în realitate m-a surprins dimensiunea mică a unui simbol așa „mare”. Statuia măsoară 46 de m, fără a lua în considerare „suportul” pe care se află. Pe scurt, e o sculptură neoclasică creată de un sculptor francez și oferită cadou Statelor Unite în anul 1886. Sculptura o reprezintă pe Libertas, zeița romană a libertății, iar pe cartea pe care o ține în mână e inscripționată data la care America și-a obținut independența, 4 iulie 1776. Statuia Libertății este un simbol al Americii și al libertății, un semn de bun-venit pentru toți imigranții care au ajuns în America din lumea întregă.

statuia libertatii new york

excursie statuia libertatii

america statuia libertatii

alina ghenciu statuia libertatii

alina la statuia libertatii

După ce ne-am pozat și răspozat cu Statuia, am coborât pe Ellis Island, insula pe unde au intrat în Statele Unite mii și mii de imigranți de-a lungul anilor. Acolo vă recomand să vizitați muzeul dedicat imigranților unde puteți descoperi cum avea loc procesul de intrare în America (control medical și legal etc.). Ba chiar am văzut acolo și multe bagaje care, spun ei, aparțin celor care au trecut pe acolo cu mult timp în urmă.

Ellis Island era locul în care familii întregi se regăseau după ani de despărțire, dar și locul multor lacrimi cauzate de controlul riguros la care erau supuși, 2 % din cei care ajungeau fiind trimiși înapoi de unde au venit din diferite motive.

feribot ellis island

Ellis Island

muzeu ellis island

Muzeul dedicat imigrării

bagaje imigranti

muzeu imigranti ellis islandBagajele celor care au venit aici cu mulți ani în urmă

ellis island new york

pescarus new york

new york skyline

Plimbare cu feribotul

Nu am vrut să plecăm din New York fără să apucăm să admirăm zgârie-norii de pe apă, de la distanță. În NYC pass-ul pe care l-am achiziționat am avut inclus și o plimbare de 90 de minute cu feribotul, de care ne-am bucurat în ultima după-amiază în The Big Apple. Dacă nu aveți NYC pass pentru vizitat, un bilet separat pentru plimbarea cu feribotul costă 28$.

Timp de o oră și jumătate am pozat fiecare unghi al New York-ului, fiecare reflexie a cerului pe clădirile înalte și impunătoare și am admirat încă o dată de aproape Statuia Libertății. Pe lângă zgârie-norii New York-ului, plimbarea cu feribotul oferă și o priveliște de vis a statului New Jersey, aflat pe celelalt mal.

vapoare new york

zgarie nori new york

zgarie nori

zgarie-nori

Statuia Libertății nu a fost atât de mare și impunătoare precum mă așteptam, însă e cu siguranță unul din locurile și simbourile pe care trebuie să îl vedeți atunci când sunteți în New York. 🙂

Comments

Salut! Eu sunt Alina și de aproximativ un an și 6 luni de zile locuiesc în Statele Unite, unde am luat totul de la 0 încercând să îmi croiesc și să îmi găsesc drumul. Cred în vise împlinite, în oameni și mai cred că viața e un mix între muncă multă, noroc, momente și decizii cheie. Cred că poți găsi frumosul în aproape orice situație și poți învăța ceva de la fiecare persoană pe care o întâlnești. Mă bucur că ai ajuns aici și sper ca mai multe despre mine sper să afli din articolele pe care le scriu, articole care conțin mereu o bucățică din sufletul meu.

1. OMG, ce fain trebuie să fi fost! Va veni momentul să fac și eu turul ăsta, cu soția, sunt din ce în ce mai convins. Impresionantă istoria Ellis Island. Totuși, în linii mari, 2% respinși nu e un procent mare. Îmi pot imagina ce nevoie de forță de muncă și ce proiecte titanice și ce motor al dezvoltării avea pe atunci țara aceasta.
    Foarte faină postarea. Totuși, îmi îngădui aceeași critică (mică) vizavi de dimensiunea pozelor. Blogul e excelent, ideile și temele abordate la fel, dar zău că merg poze cu link către mărimi considerabile. Ai ce arăta – chiar sunt fascinante imaginile – iar netul nu mai este lent astăzi, să încarce o fotografie 2k în juma’ de oră. Însă am văzut că la ultimele postări ai aplicat sugestia asta și e foarte bine. Mulțam! 🙂 Mulțam pentru că știu, de asemenea, că o astfel de practică e totodată și o complicație pentru cel care postează. Dar – God! – ce bine e pentru un vizitator ahtiat după imagine, ca mine! 🙂 Și, ca să îndulcesc puțin critica (deja semi-valabilă, după cum am menționat), o să mai afirm o dată că pozele tale sunt pur și simplu superbe. Drept e și faptul că ai ce poza, dar te și pricepi, se vede bine și asta :).

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *