California: mai mult decât o vară

27 de ore, atât a ținut drumul din București la Los Angeles. Au fost cele mai neplictisitoare ore din viața mea. Urma să ajung în California, a meritat așteptarea: soare, palmieri, vile cu vedere la ocean, lume nouă, prieteni noi, ocean, valuri imense, surferi. O nouă poveste era pe cale să înceapă!

alina bodea laguna beach

București, dimineață: bagaje, agitație, multă lume gălagioasă. A venit avionul și am plecat în aventură.

Paris, la prânz: o imensitate de aeroport, puțin timp la dispoziție, trebuia făcut check in-ul (neapărat făcut online dacă aveți escală la Paris), multă lume, o grămadă de scări, porți, nebunie în toată regula. După o alergare serioasă, am reușit să găsim coada imensă la care trebuia așteptat să facem posibil al doilea zbor (mai eram cu o colegă ce a venit cu mine și cu care am lucrat pe parcursul verii). Am ajuns într-un final la timp să ne îmbarcăm după mult stres.

Los Angeles, seara (diferență de fus orar de 10 ore). O coadă imensă la ieșire (ne-au verificat din nou actele, plus ni s-au adresat câteva întrebări neimportante). Pentru că trebuia să ajungem la câteva mile distanță, am făcut încă din România rezervare la “shuttle” să fie totul aranjat pe când ajungem. Transportul a durat mai mult decât era necesar pentru că a trebuit să lase pe traseu și alte persoane care erau cu noi și aveau diverse destinații. Iarăși, nu a contat prea mult. Eu chiar mă bucuram, vizitam și alte locuri înainte să ajung la casa unde urma să stau o parte din vară.

Ajunsă în fața casei unde urma să locuiesc, după ce viitorul manager ne-a preluat dintr-o locație apropiată, ne-au întâmpinat 2 câini imenși, foarte agitați, dar simpatici. Am făcut cunoștință cu lumea din casă, după care ni s-a prezentat camera în care urma să stam 4 fete. Pentru 2 persoane era numai bună, dar pentru că era singura variantă ce o găsisem inițial, am acceptat să stăm toate. A fost mai ușor decât credeam, ne-am descurcat bine cu toate activitățile. Un mic dezavantaj, casa era la 15-20 minute de job „by car” și vreo 90 de minute „by bus”. La mine s-a rezolvat după câteva zile, venea un amic după mine în fiecare zi cu mașina pentru că îi era la îndemână. Văzând că e așa distanță, am început să caut oferte de cazare la ocean. Prețuri enorme: începând de la 2000$ pe lună. Totuși, nu am renunțat la idee.

Am ajuns la job, am făcut cunoștință cu vitorii mei colegi, cu managerul, ownerul. Toți oameni super drăguți, ca de altfel, peste tot în locurile vizitate de mine in SUA. Știam chiar după ce primisem job-ul unde e amplasată locația: peste drum de ocean. M-am uitat de nenumărate ori pe „street view” să cunosc dinainte zona. Era mult mai aprope locul unde lucram de ocean. Incredibil de frumos, plaja era la câțiva pași distanță. Se anunța o vară de poveste și a fost una de poveste, cel puțin pentru mine.

Partea cu munca nu mai era atât de interesantă când am văzut ce mă înconjoară. Totuși, câteva detalii despre job: funcția mea a fost de „ice cream scooper” (hahha). A fost cam greu la început să învăț ce fel de arome sunt și unde sunt așezate. Înafară de a vinde înghețată și a zâmbi la fiecare client în parte, am făcut smoothie-uri, am învățat să mătur mai cu spor (era ca o joacă, fiind și mai aproape de plajă), să aranjez sticlele de băuturi în frigider (trebuia făcut frecvent pentru că dacă un frigider este gol, nu dă bine la clienți), mi-am exersat mușchii cărând din „freezer” înghețată, trebuia mereu să fiu atentă la toate detaliile ca de exemplu: să fiu atentă mereu la cum arată vitrina prin care clienții se uitau la înghețată, să fie totul pus la locul lui, să fie curate geamurile, etc. În primele 5 săptămâni chiar am avut de lucru, câteodată și 10 ore pe zi, salariul era ok: 10$/oră plus tips (care nu a depășit 3,5$/oră). În altă ordine de idei, California e scumpă; cazare, mâncare, transport, diverse activități recreative, totul costă, dar pot să zic că m-am descurcat chiar bine și nu am făcut economii, am călătorit pe unde mi-am propus încă de la început (exceptând NY- încă un motiv în plus să mă reîntorc în America). Nu m-am obosit prea tare cu munca pentru că am vrut să mă și relaxez și să „enjoy the moment” (cum ziceau toți pe acolo).

inghetata

Pe timpul verii am făcut și alte activități înafară de muncă: volei/fotbal pe plajă, scuba-diving, mers la filme, shopping în toate mall-urile din zonă, camping pe plajă în Malibu, vizită la Hollywood, Los Angeles, mic dejun pe plaja din Santa Monica, vizite la prietenii noi, socializare cu mexicani, români, unguri, italieni, japonezi, chinezi…toate națiile, ce să mai. Era și normal pentru că e o destinație turistică dorită de mulți, Laguna Beach, situată în sudul Californiei, numită și SoCal.

Pentru mine a însemnat mai mult TRAVEL, chiar dacă am și muncit, am reușit să creez un echilibru între muncă și relaxare. Partea cu WORK am reușit să o transform într-o joacă și asta am reușit și cu ajutorul româncelor și altor colegi ce erau cu mine la muncă. Eu m-am simțit ca în vacanță încă din prima zi, oceanul a fost cu mine mereu și m-a făcut să uit de micile neplăceri.

Pentru a-mi face traiul și mai bun, am găsit o soluție, cam forțată, dar așa am vrut, era dorința mea și cine să o îndeplinească dacă nu eu?!? A fost o decizie radicală. Mai aveam 6 săptămâni de stat în Cali și mai două săptămâni de muncă și simțeam că vreau să fac mult așteptata mutare. Mi-am făcut bagajele în 15 minute și am plecat cu mașina către ocean, neștiind unde o să dorm în următoarele zile. Aveam două variante: în mașină sau la hotel. Am sunat la un hotel unde era manager un român și tocmai îl cunoscusem cu câteva săptămâni înainte pentru că mergeam să înot la piscina hotelului. I-am spus situația mea și inițial mă gândeam să îmi depozitez bagajele în garaj și să dorm în mașină până când găseam un loc decent. Norocul meu a fost că m-am gândit să negociez, ce nu face românul?!? …am primit o ofertă bună, oricum scumpă, dar faptul că aveam cameră cu vedere la ocean și piscina în curte, am acceptat oferta. Încă lucram, însă cu priveliștea asta mă trezeam eu dimineața:

piscina

Cred că a fost cea mai importantă lecție pentru mine: când vrei ceva cu adevărat, chiar dacă trebuie să riști, până la urmă devine realitate.

După 5 zile m-a sunat un amic că mi-a rezolvat un alt loc de cazare. Trebuia doar să fac o impresie bună gazdei, o super româncă, ce mi-a devenit prietenă ulterior. M-am mutat puțin mai sus de hotel, locație din care se vedea oceanul și mai bine, soarele mă trezea în fiecare dimineață, îmi savuram cafeaua pe terasă, uitându-mă tot la ocean, mergem la alergat pe plajă dimineața devreme, citeam, făceam poze, mă bucuram de orice zâmbet și salut al vecinilor tare simpatici.

Am avut o perioadă superbă, am cunoscut și mai mulți oameni, am început să discutăm idei de afaceri între România și California, am lăudat țara noastră atât cât am putut, am primit sfaturi fără să cer, am învățat cum se fac paste fără gluten, bio, la un mic business, am ascultat povești ale unor oameni minunați peste tot unde am mers. California e diferită din punct de vedere al alimentației. Mâncarea e mult mai bună decât mă așteptam, cu gust, trend-ul bio e foarte pe val și majoritatea oamenilor sunt foarte focusați pe sport. Doar sunt la ocean, trebuie să arate bine!

mancare sua

Consider că toți românii pe care i-am întâlnit acolo mi-au demontat preconcepțiile. M-au ajutat mult, sunt oameni de calitate, care nu cer nimic în schimb. Nu știu dacă toți românii stabiliți acolo sunt așa, cei care i-am întâlnit mi-au lăsat o impresie foarte bună și le mulțumesc pentru tot!

Pentru a înțelege și mai bine zona în care am fost, Laguna Beach arată cam așa:

laguna beach california

laguna beach

laguna beach sunset

După mutarea mea la ocean, am început să mă gândesc la următoarele destinații de vacanță. Am reușit să ajung în Vegas de 2 ori, Disneyland și apoi am avut o excursie neașteptat de frumoasă în San Francisco unde iarăși am dat de oameni extrem de draguți. Am ajuns să vizitez sediul principal Twitter și la Facebook, să vizitez locul de unde s-a format Silicon Valley și anume Palo Alto (acolo a locuit Steve Jobs, locuiește Mark Zuckerberg și mulți alți antreprenori de succes împreună cu business-urile lor). E un loc tare drag mie și era pe lista mea de vizitat încă de la început.

Las Vegas

work and travel california

Disneyland

vizita la facebook

Sediul Facebook

Sediul Twitter

Norocul m-a însoțit mereu. Am avut parte de o vară specială din multe puncte de vedere. America pentru mine înseamnă mult, iar California are și va avea mereu un loc special în sufletul meu.

Ca o concluzie: nu ai de unde să știi unde vei ajunge și ce vei ajunge să faci, important e să îți creezi locul potrivit! Sunt multe povești despre America și aventurile verii. Pentru fiecare e o altă poveste, chiar dacă se află în același mediu, loc de muncă, etc.

E vara ta, creaz-o după preferințele tale!

*Articol scris de Alina Alexandra Bodea care a fost plecată în America cu Student Travel. Dacă vreți să o întrebați despre vara ei în SUA, îi puteți scrie pe Facebook. 🙂

Comments

Salut! Eu sunt Alina și de aproximativ un an și 6 luni de zile locuiesc în Statele Unite, unde am luat totul de la 0 încercând să îmi croiesc și să îmi găsesc drumul. Cred în vise împlinite, în oameni și mai cred că viața e un mix între muncă multă, noroc, momente și decizii cheie. Cred că poți găsi frumosul în aproape orice situație și poți învăța ceva de la fiecare persoană pe care o întâlnești. Mă bucur că ai ajuns aici și sper ca mai multe despre mine sper să afli din articolele pe care le scriu, articole care conțin mereu o bucățică din sufletul meu.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *