Zboruri lungi către departe

Ajung să scriu din nou despre un drum spre America. Nici de data asta lucrurile nu au decurs exact așa cum scria pe bilet și ajung să cred că eu atrag ghinione pe curse așa lungi. Din fericire însă, de data asta nu a fost din cauza unei companii aeriene, ci din cauza lipsei de organizare a americanilor. Dar ajungem și la partea asta.

bagaje

Alina pe drum

Am plecat de acasă sâmbătă spre duminică noapte pe la ora 12.30. Eu zbor mereu din Budapesta pentru că e mult mai civilizat și mai ieftin decât Bucureștiul. Aș pleca din Timișoara dar diferența de bilet ar fi fost de 400 $, bani pe care prefer să îi investesc în altceva. Apropo de bilete, mă întreba cineva de unde le cumpăr. De pe orbitz.com. Toate le-am luat de acolo și nu am plătit niciodată mai mult de 900 $ pe un bilet Budapesta – SUA. Și de data asta am găsit un deal tare bun, în sensul că am plătit pe bilet 770$ cu toate taxele incluse. Și nu, nu l-am luat cu 6 luni înainte, ci cu exact o lună.

Revenind însă la drum, dacă mereu zbor de la Budapesta, trebuie să ajung și acolo cumva, nu? Mai tot timpul plec spre Budapesta cu firma Recreation care are serviciu de transfer Timisoara – aeroport Budapesta pentru prețul de 150 de lei (un drum, nu dus-întors). Vin și te iau de acasă din fața blocului și te lasă chiar în fața terminalului. Am mers cu ei de vreo 4 ori până acum și au fost mereu punctuali, mașinile sunt curate și spațioase și faci vreo maxim 4 ore până acolo. Nu e foarte placut la întors, când mai trebuie să stai să aștepți și după alte zboururi pentru că nu pleacă cu o singură persoană în microbuz. Dar asta e, la 150 de lei nu poți să mai ai și pretenția să fii singur în mașină.

Am ajuns la Budpesta pe la ora 4 (ora Budapestei) iar primul meu zbor decola abia la 6.40. Nu am făcut altceva în cele aproape 3 ore decât să ma plimb prin duty free-uri  că altfel adormeam pe scaune și acum vă scriam postul asta din România. Primul zbor a decolat exact la ora 6.40 (de aia îmi place mie să zbor cu nemții) și a fost lin, rapid și fumos.

aeroport listzt ferencz

aeroport budapesta

lufthansa boarding

Nu a durat mai mult de o oră și am aterizat pe unul din aeroporturile mele preferate, cel din Munchen. Escala de la Munchen a fost de 4 ore și jumătate. Destul de lungă, dar suficientă cât să apuci să te plimbi puțin înaintea unui zbor atât de lung. Am găsit și o zonă de work&relax unde m-am odihnit putin, am luat un fel de brunch și de unde am plecat mai apoi spre poarta de îmbarcare.

mic dejun munchen

relax area munchen

boarding munich airport

up in the air

in avion

pe drum

lufthansa

din avion

Și zborul de 10 ore a fost foarte ok. La bord am avut parte de servicii ireproșabile cu însoțitori de zbor zâmbăreți și gata să te ajute oricând, mâncare delicioasă și un zbor fără prea multe turbulențe.

airbus a330

Următoarea oprire a fost în aeroportul din Charlotte (North Carolina). A fost pentru prima dată când zbor cu două escale și recunosc că am avut puține emoții pentru că între zboruri am avut numai o ora și 40 de minute. De fapt am avut o ora și 10 minute că al doilea zbor cu Lufthansa a avut o mică întarziere.

În mod normal, aș fi avut timp să ajung la următorul avion, DAR se pare că la ora aia au aterizat vreo 4-5 zboruri simultan în Charlotte, iar la coadă la US Customs (unde îți verifică pașaportul, te amprentează și te întreabă scopul și durata vizitei) s-au strâns cel puțin 1000 de oameni. Și deși în mintea mea ar fi fost normal să existe o linie specială pentru cei cu connecting flights, nu de aceeași părere au fost și cei de acolo pe care nu îi interesa care ce destinații mai are. Așa că am stat la coadă pentru aproximativ două ore, timp în care avionul meu și-a luat zborul spre destinații mai calde și mai însorite. Am trecut cu bine de vamă (fiind la a cincea vizită, cred că s-au prins americanii că nu reprezint vreun pericol :p ), și am mers la sediul US Airways unde trebuia să primesc o rezervare pentru un alt zbor.

Având groaznica experiență cu Air France de anul trecut, mă gândeam că și aici trebuie să stau ore în șir la coadă și să mă rog de cineva să îmi găsească un alt zbor către destinația finală. Nu a fost cazul pentru că la US Airways nu era mare înghesuială, semn că nu au fost mulți ghinioniști ca mine care să piardă avionul. Erau deja vreo 24 de ore de când eram pe drum așa că perspectiva unei nopți de dormit pe scaune în aeroport nu era o soluție prea fericită. Nu a trebuit însă să mă chinui prea mult să îl impresionez pe băiatul de la ghișeu care a văzut pe pașaport că vin dinspre far far away land și că sunt plecată de ceva vreme. S-a uitat prin calculator vreo vreo 25 de minute și a reușit până la urmă să îmi ofere un loc pe ultimul zbor din ziua aia spre Jacksonville, destinația mea finală. Și nu oricum, ci la First Class. Nu că ar fi contat foarte mult, aș fi stat și în picioare numai să nu mai petrec o noapte în aeroport. A trebuit să mai aștept totuși vreo 4-5 ore, dar am avut norocul să dau de un grec și un neamț cu care am tot povestit (fiecare despre ale lui) și asta a făcut timpul să zboare mai repede.

În ultimul avion ațipisem în timp ce decola, asta ca să vă dați seama cam cât de zombi eram. După încă o oră, eram în Jacksonville, întâmpinată la aeroport de un iubit fericit că am ajuns în sfârșit și un buchet de 11 trandafiri.

trandafiri

Deși au fost până la urma vreo 33 de ore în loc de 25, totul e bine când se termină cu bine. 🙂

Comments

Salut! Eu sunt Alina și de aproximativ un an și 6 luni de zile locuiesc în Statele Unite, unde am luat totul de la 0 încercând să îmi croiesc și să îmi găsesc drumul. Cred în vise împlinite, în oameni și mai cred că viața e un mix între muncă multă, noroc, momente și decizii cheie. Cred că poți găsi frumosul în aproape orice situație și poți învăța ceva de la fiecare persoană pe care o întâlnești. Mă bucur că ai ajuns aici și sper ca mai multe despre mine sper să afli din articolele pe care le scriu, articole care conțin mereu o bucățică din sufletul meu.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *