READING

Impresii de la Cascada Niagara (I)

Am ajuns la Niagara în după-amiaza zilei de 3 octombrie. Era o zi închisă cu mulți nori, dar caldă. Am avut emoții că o călătorie la Niagara la început de octombrie ar putea să fie o idee proastă din cauza vremii, însă am avut cât de cât noroc. De fapt, am avut mare noroc că am găsit Niagara Falls State Park deschis având în vedere că era în perioada în care Guvernul American era în perioada shut downn-ului și mai toate punctele turistice din toată America erau închise. Apropo de Parcuri Naționale, o să mă auziți des numind atracțiile așa pentru că în SUA, for some reason, orice obiectiv turistic este un parc național.

Fiind vorba de o super atracție turistică, mă așteptam ca zona de dinainte de cascadă să fie foarte frumoasă, îngrijită și să promoveze minunăția naturii cu care se mândresc toți cei din zonă. Greșit, zona de dinainte de parcul național e absolut deprimantă. Cartierele sunt fie mici, cu case care stau să pice și aproape părăsite, fie sunt zone populate în care nu aș fi riscat să cobor de una singură din mașină. Ce-i drept, nu am mers nici noi pe autostrada care duce direct acolo, ci am luat-o prin orașele din drumul spre cascadă pentru că am vrut să vedem viața din statul New York. Și am văzut-o.

În filmuleț se vede mai mult partea frumoasă a statului NY, nu cea de care vă zic eu mai sus. Din zonele alea mai puțin îngrijite nu am poze/filmulețe că nu era nimic interesant de imortalizat.

O dată ce ajungi în zona turistică lucrurile încep să se îmbunătățească. Sunt o mulțime de hoteluri unde te poți caza, relativ aproape de principala atracție turistică, și la niște prețuri foarte, foarte bune. Noi am stat chiar în Niagara Falls (nu sub cascadă, ci în orășelul cu același nume :D) la Econo Lodge cu 31 $/de persoană pe noapte în condiții foarte ok, cu wi-fi și mic-dejun inclus. Tot de la fiecare hotel din zonă pleacă gratuit autobuze spre Cascada Niagara la fiecare jumătate oră de dimineață și până noaptea târziu (12 noaptea, deci foarte târziu). Așa că nu e motiv de îngrijorare dacă nu sunteți acolo cu mașina personală.

Camera hotelului la care am stat în Niagara Falls

hotel niagara

N-am avut programate decât vreo 24 de ore să ne bucurăm de Niagara așa că am încercat să profităm de fiecare moment petrecut acolo și să imortalizăm locul atât pe timp de zi, cât și pe timp de seară.

Așa cum vă spuneam, o dată ce treceți de zona mai gri a drumului care te aduce la Niagara, Parcul Național Niagara Falls este minunat și foarte frumos întreținut.

Semnul de la intrarea în parc

parc national niagara falls

Noi am găsit acolo liniște, natură în starea cea mai pură și un peisaj colorat în cele mai frumoase nuanțe ale toamnei. Și cel mai important, puțini turiști așa că am avut liniștea și comoditatea de a vizita în tihnă tot ce am dorit. Fără să ne înghesuim și fără să stăm la cozi interminabile.

parcul national niagara america

Trenuleț pentru turiștii care doresc să viziteze parcul într-un mod confortabil (Trolley – 2$/tură)

trenulet niagara

parc

La Niagara Falls State Park e plin de veverițe simpatice

veverita in parc

Și ajungem de fapt la motivul pentru care am condus atât de mult, Cascada. Toate pozele pe care le vedeți mai jos sunt făcute de pe acel balcon exterior și sunt cu vedere spre partea americană a cascadei. Așa cum vă spuneam și în articolul anterior, vederea este mult mai spectaculoasă de pe partea Canadei pentru că de la ei se vede panoramic întreaga cascadă, și americană și canadiană. Eu nu am avut viză pentru Canada așa că m-am mulțumit cu ce am putut să văd, adică doar partea americană. 🙂 Taxa pentru a ajunge pe acel Observatory Tower este modică (1$) însă în cazul nostru a fost gratis pentru că nu mergea curentul, deci nu puteau printa bilete.

vedere spre canada

soare la niagara

Îmi amintesc momentul când am ajuns acolo și am văzut pentru prima dată Cascada Niagara în toată splendoarea ei. Țin minte că nu mi-am luat ochii de la ea și am rămâs cu gura căscată minute în șir în care m-am tot minunat de debitul extraordinar de mare de apă care curge acolo în fiecare secundă. Iar modul în care vaporii de apă care se ridică se confundă cu norii gri este absolut spectaculos.

Îmi amintesc că la fel de surprinsă am mai rămas numai atunci când am văzut Marele Canion. Atât Grand Canyon cât și Cascada Niagara m-au făcut să realizez încă o dată cât suntem noi de mici în comparație cu puterea naturii.

poze cascada niagara

octombrie la niagara

De pe partea americană se văd clădirile frumos luminate din Canada

seara la cascada

observator niagara

alina john niagara falls

niagara pe inserate

Noi am stat acolo preț de câteva ore în care am așteptat să se lase seara să putem vedea cascada luminată pe timp de noapte. Reflectoare puternice în culorile alb, albastru și roșu luminau imensa cădere de apă făcând vederea și mai spectaculoasă.

noaptea la niagara

Îmi pot numai imagina cât de bine trebuie să se vadă de pe partea canadiană.

niagara pe timp de noapte

alina la niagara

lumini la niagara

niagara luminata

Și am ajuns astfel la sfârșitul unei zilei obositoare dar foarte frumoase. Și pentru că la Niagara poți face mai mult decât numai să te uiți cum curge apa, am păstrat activitățile cele mai interesante pe care le poți face acolo pentru un post viitor. 🙂

Comments

Salut! Eu sunt Alina și de aproximativ un an și 6 luni de zile locuiesc în Statele Unite, unde am luat totul de la 0 încercând să îmi croiesc și să îmi găsesc drumul. Cred în vise împlinite, în oameni și mai cred că viața e un mix între muncă multă, noroc, momente și decizii cheie. Cred că poți găsi frumosul în aproape orice situație și poți învăța ceva de la fiecare persoană pe care o întâlnești. Mă bucur că ai ajuns aici și sper ca mai multe despre mine sper să afli din articolele pe care le scriu, articole care conțin mereu o bucățică din sufletul meu.

1. O priveliste minunata, chiar nu stiam ca Niagara este luminata pe timp de noapte. Abia astept sa ajung in State, chiar daca nu voi avea cum prin programul Work and Travel pentru ca am terminat facultatea. Sper sa scoata vizele desi sunt slabe sanse sa o faca in urmatorii ani.
    Cat despre tine si prietenul tau, iti pot spune doar: Iubiti-va mult. Si eu am avut o relatie la distanta, care s-a concretizat in timp. Acum locuim impreuna si in Aprilie facem 7 ani de cand ne-am cunoscut.

• Să știi că e mai simplu decât pare să aplici și să primești viza de turist. 🙂

Iar legat de urări, îți mulțumesc frumos! Viață frumoasă și vouă și cât mai mulți ani petrecuți împreună! 🙂

2. […] cum vă spuneam și mai devreme, la Niagara poți face mai mult decât numai să te uiți la apă cum curge. […]

3. cepuscamea

9 februarie

buna comparatie intre Niagara si Canion

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *